דיווח צרפתי: עזמי בשארה לוקח חלק במו”מ עם חמאס

העיתון הצרפתי “לה פיגרו” דיווח היום (ראשון) כי עזמי בשארה, חבר הכנסת לשעבר שנמלט מישראל לאחר שנחשד בריגול, לוקח חלק פעיל במשא ומתן מול ארגון הטרור חמאס על שחרור החטופים והפסקת האש ברצועת עזה, ואף סייע בניסוח ההבנות בפריז.

על פי הדיווח הצרפתי, עזמי בשארה היה ממנסחי הסכם פריז ודמות משמעותית לאורך כל המשא ומתן בין נציגי ארגוני הביון של ארצות הברית וישראל, והמתווך הקטארי. מקור שדיבר עם העיתון הצרפתי סיפר כי בשארה “השפיע על חמאס בכך שניסח טיוטה להסכם ששימשה בסיס למשא ומתן בפריז בסוף ינואר”.

עוד נטען כי בשארה משמש יועץ רב השפעה לאמיר קטאר, השיח’ תמים אל חמד אל-ת’אני, בין היתר בשל היכרותו עם המערכת הישראלית מהתקופה בה כיהן במשרות ציבוריות בישראל.

בשארה כיהן כחבר כנסת מטעם מפלגת בל”ד בכנסות ה-14 עד ה-17 ונודע בקריירה פוליטית שנויה במחלוקת במסגרתה נסע לביקורים בסוריה ולבנון, על אף האיסור החוקי על כך, ועל הבעת תמיכה תכופה באויבי ישראל.

בשארה נמלט מישראל בשנת 2007 לאחר שנחשד בפעולות ריגול לטובת ארגון הטרור חיזבאללה. בשארה נחשד כי העביר לסוכן חיזבאללה מיקומים ופגיעות של רקטות שירה ארגון הטרור לעבר ישראל. בשארה הכחיש את ההאשמות וטען כי מעולם לא העביר מידע.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *