המיליארדר שלומי פוגל פעל שלא אקבל את פרס ישראל

סערת ביטול פרס ישראל: “התנהלות פסולה, ספק חוקית, בכל הקשור להחלטה הגורפת והתמוהה של שר החינוך” – כך אמר היזם, אייל וולדמן בפתח דבריו על החלטת שר החינוך לבטל את פרס ישראל. וולדמן טען כי “יש סימוכין רבים שהחלטה לבטל את כלל הפרסים נבעה מכך שהוועדה עמדה להמליץ עלי כזוכה בפרס”.

לדברי וולדמן, שהאיש שפעל למניעת ההמלצה עליו לקבל את פרס ישראל הוא המיליארדר שלומי פוגל, המקורב לראש הממשלה נתניהו. פוגל הוא מבעלי מספנות ישראל, המפעילה הן מספנה והן נמל פרטי בחיפה; מבעלי קבוצת אמפא, הפועלת בתחומי הנדל”ן, המימון החוץ-בנקאי, המלונאות והחקלאות ומבעלי חברת גולד בונד, המפעילה מסופים מטען ומכולות ליד נמל אשדוד.

וולדמן הוסיף ואמר בדיון כי “השר לא פעל על דעת עצמו אלא על-פי הוראות מגבוה. הוא הפעיל לחצים כבדים לחזור מהכוונה להמליץ עלי”.

וולדמן אמר בוועדת המדע כי הסיבה שפרס ישראל בוטל השנה ע”י שר החינוך היא מכיוון שמועמדותו של וולדמן לא נשאה חן בעיניי השר וראש הממשלה” “אני ידוע כמתנגד שלו ושל המהפכה המשטרית שניסה לחולל”.

עוד אמר ולדמן בדיון כי “הטענה כי לא מחלקים פרסים בשעת מלחמה, לא רק שהיא טענה מומצאת אלא שהיא גם טענה מגוחכת. דווקא בזמן מלחמה יש לחזק את התחומים האזרחיים, את היזמות, את המדע ואת התרבות. משפחות מקריבות את היקר להן מכל וטובי בנינו מאבדים את חייהם כדי להגן ולשמור על החברה האזרחית. מדינה שהתרבות, המדע והיזמות מבוטלים במחי יד חדלה להיות מדינה דמוקרטית. דווקא בשעות נוראיות אלו יש לחזק את החברה האזרחית”. הוא הוסיף:”לצערי, הממשלה הנוכחית חותרת ללא הרף מתחת ליסודות החברה והדמוקרטיה”.

מטעמו של שלומי פוגל נמסר: “אייל וולדמן הינו אחד מבכירי הייטק בישראל ובהחלט ראוי לקבל את פרס ישראל. לפוגל אין כל קשר להחלטה על ביטול פרס.”

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *