“זה ממלא אותי בגאווה להחזיק את דגל ישראל”: אלופת העולם שרון קנטור בראיון מיוחד

פחות מחצי שנה למשחקים האולימפיים בפריז, גולשת הרוח שרון קנטור שמה היום (שבת) בספרד חותמת רשמית לכך שהיא אחת התקוות הגדולות של ישראל למדליה באירוע הספורט הגדול בתבל, לאחר שהוכתרה לאלופת העולם.

קנטור בת ה־21 עברה יום תחרויות אדיר, שבמהלכו סיימה במקום הראשון הן ברבע הגמר והן בחצי הגמר. מאוחר יותר, בשיוט המדליות, חצתה ראשונה פעם נוספת את קו הסיום – והשיגה את מדליית הזהב. חברתה לנבחרת, קטי ספיצ’קוב, השלימה יום ענק לישראל כשזכתה בארד, ואת תמונת הפודיום השלימה הבריטית אמה ווילסון.

שרון קנטור אלופת עולם בגלישת רוח // קרדיט: איגוד השייט

ההישג של קנטור לא הגיע משום מקום, שכן במאי 2023 סיימה כסגנית אלופת אירופה ומאוחר יותר ביולי ניצחה בתחרות הקדם־אולימפית במארסיי. כעת, אפשר אולי להתחיל לפנטז גם על מדליה אולימפית ראשונה בענף מאז 2008, אז זכה בארד בבייג’ינג שחר צוברי, מי שכיום מלווה את קנטור כמאמן הנבחרת.

“אני עדיין לא קולטת שאני אלופת העולם”, אמרה קנטור בפתח דבריה בראיון מיוחד ל”ישראל היום”. “זאת נקודת ציון משמעותית בקריירה שלי, השיא של חיי. אני לא מעכלת את הסיטואציה, אבל מאמינה שעוד כמה ימים אתחיל להבין מה קורה”.
היה לך יום גדול, סיימת שלוש פעמים במקום הראשון.

“ברבע הגמר השקעתי את כל כולי, כי התחלתי לא משהו, וכך גם בחצי הגמר. בגמר אמרתי לעצמי שאני צריכה לנצח את זה. היינו מאוד צמודות, אבל נתתי פייט אדיר ולקחתי את זה. היה כיף ברמות, באמת נהניתי מכל שנייה. זה היה מטורף, לא הצלחתי לעמוד בזה וחגגתי לפני קו הסיום”.

שרון קנטור אלופת העולם בגלישת רוח “היה לי כל כך כיף”, צילום: sailing energy

להניף את הדגל הכי גבוה דווקא בימים כאלה – יש לזה משמעות כפולה?
“אני חושבת ששתי מדליות ישראליות כשאני בראש הפודיום, זה משהו מאוד חשוב בימים האלו. זו התרומה שאני יכולה לתת, לייצג את המדינה שלנו הכי בכבוד ולהראות לכולם מה אנחנו שווים. זה ממלא אותי בגאווה להחזיק את דגל ישראל”.

שנה שלישית ברציפות פודיום כפול לישראל זה משהו שלא היה בשום ענף.
“זה משהו מטורף. זה מראה לעולם שאנחנו באמת עוצמתיות ולא פראייריות. שחר (צוברי, א”א) היה ללא מילים בסיום, הוא יודע כמה קשה אני עובדת. הבאתי את הנשמה שלי ובאמת רציתי להרגיש שזה משתלם, שאני לא עובדת לחינם, ושחר ראה את ההתרגשות שלי”.

האם יש רגע או חוויה בלתי נשכחים במהלך האליפות שמילאו תפקיד מכריע בהצלחה שלך?
“ביום לפני האחרון הייתי כל כך קרובה ופספסתי בנקודה את המקום האוטומטי בחצי הגמר, זו היתה נקודת שבירה. אבל תוך כדי אמרתי לעצמי שאם הייתי כל כך קרובה, זה ימלא אותי באנרגיות ובכוח להגיע לשיוט המדליות ולהוציא הכל. רגע מאוד עוצמתי שעברתי”.

קנטור וספיצ’קוב מתחבקות בסיום, צילום: sailing energy

פחות מחצי שנה לאולימפיאדה, הצבת רף גבוה מאוד.
“קודם כל אני צריכה להיבחר כנציגה לפריז, עדיין לא קיבלתי את ההכרזה הרשמית, אבל אני מסוגלת לעשות דברים טובים. אני צריכה להמשיך לעבוד קשה, אבל יש לי את המטרה בראש ואתן את הכל כדי להגיע לשם מוכנה. יש חברות נבחרת שאני בטוחה שיכולות לתמוך בי ולעזור לי”.

קנטור סיכמה: “אני רוצה לומר המון תודה למשפחה שלי, שתומכת בי תמיד, ולמאמן שלי, שחר צוברי האלוף. זה היה מאוד מיוחד ועוצמתי לעמוד על הפודיום עם קטי לידי. עמדנו עם דגל ישראל והנפנו אותו בגאווה, כי בימים האלה זה הדבר הכי משמעותי שאנחנו יכולות לעשות בתור ספורטאיות, לייצג את המדינה שלנו בכבוד”.

שחר צוברי, מאמן נבחרת הנשים, סיכם את התחרות: “שמח ששוב הצלחנו להוכיח שאנחנו נבחרת מאוד חזקה. לשרון מגיע לעמוד בראש הפודיום. המצב בנבחרת היה מאוד מתוח לקראת התחרות, אבל למרות הלחץ, למרות המבחנים ואחרי תחרות עם הרבה תהפוכות, הבאנו שתי מדליות ישראליות ושנה שנייה ברציפות את תואר אלופת העולם.

“זה לא מובן מאליו שעם כל הלחצים מסביב ועם התחושה הקשה לנוכח כל מה שקורה בארץ, הצלחנו להגיע לכאן ולזכות באליפות העולם. אני מרגיש שניתנה לי הזכות לעבוד איתן ומקווה שנמשיך להסב גאווה למדינה, גם בתקופות קשות וגם בטובות”.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

ספיצ’קוב בסיום. תחרות מרשימה, צילום: sailing energy

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *