חדשות באר שבע והנגב | פיקוד העורף מעדכן הערב, בעקבות הערכת מצב: זה הציוד שעליכם להכין לשעת חירום

פיקוד העורף מפרסם הערב הודעה בה הוא מפרט איזה פריטים יש להכין לקראת אפשרות של אירוע ביטחוני נרחב. דובר צה”ל: ”נכון לרגע זה – אין שינוי בהנחיות לעורף”


שהייה בממ”ד (צילום: שאטרסטוק)

פיקוד העורף מעדכן הערב אתץ הנחיות המוכנות לחירום ואת רשימת הציוד שחשוב להכין לחירום וכיצד לאחסן אותו. דובר צה”ל מדגיש הערב כי אין שינוי בהנחיות לתושבים. הודעת פיקוד העורף מעדכנת ומרעננת את ההיערכות שממילא משפחות רבות בנגב ובצפון מתורגלות בה. ההוראות של פיקוד העורף ברורות ואינן כוללות ציוד יוצא דופן. מדובר בציוד שרצוי להחזיק בבית גם בימי שגרה.

‘’כמו שאנחנו מתכוננים לכל דבר בחיים, חשוב שנהיה מוכנים גם למצבי חירום. ובמצב חירום אנחנו עלולים להתבקש להסתגר במרחב המוגן לפרק זמן מסוים או, במקרים מסויימים, להתפנות מהבית. לכן, חשוב להכין מראש את הציוד הנדרש שיסייע לנו ולבני ביתנו להתמודד עם מצב החירום” נמסר.

הרשימה התגבשה לאחר דיון עם כלל משרדי הממשלה הרלוונטיים ואושרה על ידי מ׳ פקע״ר, ר׳ רח״ל ומנכ״לי משרדי הממשלה – רשימה זו כוללת מים ומזון בהתאם לצרכי בני הבית ועשויה להשתנות מאחד לשני.
 


דובר צה”ל מדגיש הערב כי אין שינוי בהנחיות לתושבים. הודעת פיקוד העורף מעדכנת ומרעננת את ההיערכות שממילא משפחות רבות בנגב ובצפון מתורגלות בה
 


 

ציוד נדרש לשעת חירום:
מים ומזון לכל בני הבית, לשלושה ימים לפחות
תאורת חירום
פנס וסוללות
ערכת עזרה ראשונה
תרופות ומרשמים מודפסים
רדיו וסוללות
מטענים ניידים לטלפון הנייד
מזון מיוחד בהתאם לצורכי המשפחה (תינוקות, קשישים, בעלי חיים וכדומה)

דגשים חשובים בהכנת הציוד לחירום
מומלץ לאחסן את הציוד בתוך תיק, אותו נוכל לקחת איתנו בעת הצורך. מומלץ לספק קודם כל מענה לצרכים חיוניים – מים, מזון, תרופות ואמצעי תקשורת.
יש להכניס לשקיות ניילון אטומות פריטים שחשוב שיישארו יבשים, כמו מסמכים וביגוד.
חשוב לקחת בחשבון את הציוד הנוסף שנצטרך אם נתבקש לשהות זמן ממושך במרחב המוגן או להתפנות מהבית. שימו לב: חשוב להתאים את הרשימה למאפיינים היחודיים של בני הבית וצורכיהם.
מומלץ לשתף את בני הבית בגיבוש רשימת הציוד לחירום, להציג בפניהם את תכולת התיק ואת מקום אחסונו, לוודא שכל אחד יודע להשתמש בפריטים שבו.
אם יש ממ”ד, יש לאחסן את הציוד לחירום כבר בתוכו. אם יש ציוד שצריך קירור או אחסנה במקום אחר, חשוב לציין זאת בפני בני הבית ועל גבי התיק.
חשוב לבצע תחזוקה שוטפת לציוד:
– החליפו את בקבוקי המים ובדקו את מלאי המזון ותוקפו מדי שלושה חודשים.
– בדקו את תקינות הסוללות והאמצעים האלקטרוניים האחרים אחת לחצי שנה.
– ניתן למנות אחראי על ביצוע בדיקות תקופתיות ותחזוקה שוטפת של התיק.

דגשים נוספים
מי שאין ברשותו מים בבקבוקים, יכול להשתמש במי ברז בהיעדר הנחיה אחרת. אם המים אינם בקירור, יש להקפיד על ריענון המים בכל 3 ימים.
עבור אלו הנדרשים בציוד רפואי –  חשוב לוודא שקיימת אפשרות להפעיל את הציוד הרפואי באמצעות סוללות ושיש ברשותם סוללות גיבוי ו/או אמצעי הטענה.
יש לוודא את תקינות מכלי הגז ולבדוק את הקיבולת בהם – בבתים פרטיים, חשוב לוודא שמיכל הגז הרזרבי מלא. בבניינים משותפים, יש לוודא שמיכל הצובר מלא מעל למחציתו.
חשוב לשים לב לסובבים אותנו. סייעו לקשישים, אנשים עם מוגבלות וכל מי שזקוק לסיוע בקרבתכם. ניתן להוסיף ציוד בהתאם לאופי המוגבלות.

מהם מספרי הטלפונים של מוקדי החירום?
• 100 – משטרת ישראל: דיווח על נפלים ואירועים הקשורים לביטחון פנים, למשל הפרעות סדר ואירועי טרור.  
• 101 – מד”א: דיווח על נפגעים וקבלת עזרה ראשונה.
• 102 – כבאות והצלה: דיווח על שריפות וחילוץ לכודים.
•  103 – חברת חשמל: מידע בנוגע להפסקות חשמל. 
• 104 – פיקוד העורף: מידע, הנחיות והתרעות בזמן חירום.
• 105 – המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת: פניות בנושא פגיעה בקטינים ברשת.
• 106 / 107 / 108 / 109 – הרשות המקומית: מידע וסיוע ברמה המקומית.
• 110 – מוקד המידע של משטרת ישראל: מידע על צירים חסומים ומידע נוסף הקשור למשטרת ישראל.

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *