לקראת ניתוח רה”מ: בדקנו מה זה בקע, ממה הוא נגרם ומהם הסיכונים?

בתום סדר היום הנוכחי, יגיע הלילה (ראשון) ראש הממשלה נתניהו לבית החולים לצורך ניתוח בקע בהרדמה מלאה. לשכת ראש הממשלה עדכנה כי הבקע התגלה במהלך בדיקה שגרתית שעבר רה”מ במוצאי שבת. 

נתניהו עבר בהצלחה הליך להשתלת קוצב לב: “אשתחרר מחר בצהריים” (ארכיון) // ישראל היום חדשות

אז מה זה בעצם בקע, איך הוא נוצר וכיצד מטפלים בו: בקע (שמכונה גם הרניה או קילה) הוא כינוי לבליטה שנוצרת כתוצאה מהידחפות של איבר דרך דופן הבטן. בהודעת ראש הממשלה לא פורט איזה סוג בקע יש לנתניהו. רוב סוגי הבקעים הם בקע מפשעתי, אך ישנם גם בקעים באזור הטבור.

לפי ההערכה, כ-5-10% מהאוכלוסייה סובלים מבקע מפשעתי, כאשר הסיכון לפתח בקע גבוה פי 5 אצל גברים, והסיכון עולה עם הגיל. בקע עשוי להיגרם כתוצאה מהחלשות שרירים או רקמות בדופן הבטן. ולרוב “יוצאים” דרכו המעי או איברים בבטן.

אחד הסימנים לבקע הוא תחושת כבדות או אי נוחות באזור המפשעה. בעיקר כאשר מרימים משקל כבד. לתיקון בקע יש צורך בניתוח שיכול להיעשות על ידי רובוט או בצורה לפרוסקופית – על ידי יצירת שלושה חורים קטנים בדופן הבטן דרכם מחדירים רשת לתיקון הבקע.

ל”ישראל היום” נודע כי הניתוח של נתניהו הלילה לא יהיה רובוטי ולא לפרוסקופי (זעיר פולשני, ניתוח שבו עושים 3 פתחים קטנים בדופן הבטן ודרכם מכניסים מכשירים) אלא ניתוח רגיל בגישה פתוחה – המשמעות היא זמן החלמה שעשוי להיות ארוך יותר/

בית החולים הדסה עין כרם, צילום: יואב-ארי-דודקביץ

הסיכון לתמותה בניתוח שאינו דחוף עומד על 0.1%. ישנם סיבוכים אחרים כמו זיהום או דימום ואפילו פגיעה באשכים או פגיעה ביכולת להטיל שתן. ברוב המקרים, כאשר הניתוח נעשה בשיטה הלפרוסקופית, יכולים מרבית המטופלים להשתחרר הביתה ביום הניתוח. החזרה לפעילות גופנית היא מהירה.

הניתוח יתקיים בבית החולים הדסה עין כרם, סביב השעה 22:00,  חדרי הניתוח ממוקמים בבניין דוידסון מתחת לאדמה. המנתח הוא פרופ׳ אלון פיקרסקי מנהל האגף הכירורגי שגם ניתח את רעייתו שרה. 

נתניהו (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

כזכור, בחודש יולי בשנה שעברה הובא נתניהו לבית החולים לאחר שלא חש בטוב ובתום טיפולים שעבר הושתל בגופו קוצב לב. בדצמבר האחרון לשכת ראש הממשלה פרסמה את דו”ח הבריאות השנתי של הצוות הרפואי של נתניהו, שקובע כי ״מצבו הבריאותי תקין לחלוטין״.

הנתונים באדיבות פ​רופ’ ערן שדות, מנהל היחידה לניתוחי כבד, דרכי מרה ולבלב בבית החולים בילינסון מקבוצת כללית

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *