“נקים מסגרת פוליטית חדשה”: יאיר גולן הודיע כי ינסה לאחד את מפלגות השמאל

כחלק ממהלך גדול לאיחוד של מרצ ויוצאי המחאה בקפלן, סגן הרמטכ”ל וחבר הכנסת לשעבר יאיר גולן, הודיע כי הוא מתכוון להתמודד על ראשות מפלגת העבודה. ההודעה מגיעה לאחר ההודעה כי הבחירות למפלגה ייתקימו בחודש מאי הקרוב.

הפגנה בעד בחירות בקפלן בתל אביב // אבי כהן

“יש לנו שתי משימות: לפרק את הממשלה הכי מהר שאפשר ולאחד את המחנה” נמסר מטעם יאיר גולן. “לצערנו מרב מיכאלי כופה פריימריז פנימיים בעבודה ומתנגדת לאיחוד המחנה. ניבחר, נאחד תוך כדי ונקים מסגרת פוליטית חדשה שתאחד את כל המחנה הליברל-דמוקרטי תחת מותג חדש”.

כאמור, ההודעה מגיעה לאחר שח”כ ויו”ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי סירבה להצעות לקידום איחוד במפלגות השמאל ועריכת פריימריז משותפים לראשות הגוש. לדברי ח”כים במפלגת העבודה נושא האיחוד יהפוך לשאלה המרכזית בפריימריז הקרוב.

במשך כמה שבועות ביקש ח”כ גלעד קריב לקדם את איחוד מפלגות הגוש. לדבריו, מיכאלי ואנשיה סירבו ולאור העובדה שלפי החוקה היו”ר שולטת במה שעולה לועידה וכי ההצעה לא עלתה. 

מסרבת לקדם לאיחוד מפלגות השמאל. מיכאלי, צילום: אורן בן חקון

“צו השעה הוא איחוד כוחות בשמאל הציוני והצבת אלטרנטיבה ברורה לימין הלאומני ולמרכז המזגזג| אמר קריב. “בכוונתי להמשיך ולפעול לקידום איחוד הכוחות מתוך מפלגת העבודה, למרות הניסיון הלא ראוי למנוע דיון פתוח ודמוקרטי בנושא”.

״מדינת ישראל נמצאת בשבר גדול וכדי לצאת ממנו נדרשות בחירות שיביאו לעם שלנו הנהגה חדשה, למפלגת העבודה יש תפקיד חשוב בשיקום מדינת ישראל והיא חייבת להגיע לשם מוכנה וחזקה” אמרה מיכאלי. “לכן, כפי שהתחייבתי, אנו מוציאות לדרך את הבחירות לראשות המפלגה ואני מזמינה את כל מי שמאמינה ומאמין בדמוקרטיה אמיתית, בשוויון ובתקווה להצטרף לעבודה ולהתמודד״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *