על רקע מצוקתו הפוליטית: עוזר בכיר של ביידן הביע חרטה על “תגובת הממשל למלחמה בעזה”

בהקלטה שהגיעה מפגישה סגורה של אחד מעוזריו הבכירים של הנשיא האמריקני ג’ו ביידן עם מנהיגים ערביים אמריקנים, אמר כי ביידן הודה שהממשל שלו טעה בתגובה למלחמה בעזה, וכי “אין לו שום ביטחון שממשלת ישראל מוכנה לעשות צעדים משמעותיים לקראת הקמת מדינה פלשתינית”. כך מדווח הלילה (שבין שישי לשבת) עיתון הניו יורק טיימס.

בלינקן: ״ישראלים עברו דה-הומניזציה ב-7 באוקטובר, אך זה לא מעניק רישיון לעשות זאת לאחרים״ // קרדיט: U.S. Department of State

על פי הדיווח, הדברים נאמרו לאחר חודשים של הצהרות ציבוריות ופרטיות של ממשל ביידן לישראל “לנקוט בגישה כירוגית יותר” במלחמה נגד חמאס בעזה. ביום חמישי האחרון ביידן אף הכריז בעצמו כי ישראל “הגזימה” בתגובה שלה למתקפת 7 באוקטובר של חמאס.

ג’ון פינר, עוזרו הבכיר של ביידן שנשמע בהקלטה שהגיע לידי הניו יורק טיימס, מבטא את חרטה למה שהוא כינה “צעדים שגויים” של הממשל מתחילת המלחמה והתחייב כי המצב ישתפר מעתה.

מפגינים פרו-פלשתינים בניו יורק קוראים להפסקת אש, צילום: EPA

המלחמה בעזה הפכה להיות חלק ממפל הבעיות הפוליטיות של הנשיא ביידן, שהמשיך לתמוך בישראל לאורך כל הלחימה והתנגד לקריאות שהגיעו מתוך המפלגה הדמוקרטית להפסקת אש. ביידן, שהטיל ספק במניין ההורגים כפי שטוען חמאס וכינה את אובדן החיים בעזה “מחיר של המלחמה” הצליח להרגיז מצביעים צעירים, שחורים ופרוגרסיבים. 

מפגינים פרו-פלשתינים החלו להופיע באופן תכוף בהופעות הפומביים של הנשיא האמריקני. רק בחודש שעבר, עצרת בנושא זכויות הפקת הריון במדינה וורג’ינה נקטעה שוב ושוב על ידי אותם מפגינים שקראו להפסקת אש. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *