שחייה אמנותית: כך טיפסה אנסטסיה גורבנקו לטופ העולמי

אנסטסיה גורבנקו, היום בת 20, נחשבת כבר כמה שנים ל”ילדת הפלא” של השחייה הישראלית, לשחיינית המרשימה ביותר שצמחה כאן מאז ומעולם. הערב (ראשון) בדוחא, בירת קטאר, ההבטחה האדירה הגשימה את עצמה באופן הגדול ביותר עד כה, באופן שכבר נכנס לספרי ההיסטוריה.

השחיינית אנסטסיה גורבנקו סגנית אלופת העולם | איגוד השחייה

גורבנקו, שפספסה לפני כמה ימים במעט את מדליית הארד במשחה ל-200 מטר מעורב אישי, עשתה זאת הפעם בענק במרחק הכפול. הישראלית עצרה את השעון אחרי 4:37.36 דקות וזכתה במדליית הכסף – המדליה הראשונה אי פעם של ישראל באליפות העולם. כל זאת כחמישה חודשים לפני המשחקים האולימפיים בפריז.

במהלך השנים האחרונות, הסטנדרט שהציבה, הרמה המקצועית, מסירות העבודה וכמובן התוצאות – הפכו את גורבנקו לפנים של השחייה הישראלית, לתקווה שכמוה לא היתה קודם (והיו שחיינים גדולים, כולל שניים שהעפילו לגמר אולימפי – איתן אורבך ויעקב טומרקין). ולמרות שהיא חוותה תוך כדי תנועה עליות וירידות – כמו כל ספורטאי – היא תמיד הצליחה להביא קבלות. הערב, כאמור, זה היה הדובדבן שעל הקצפת.

אגב, באותה משחה בדיוק (400 מטר מעורב) באליפות העולם בשנה שעברה, סיימה גורבנקו רק במקום ה-26, כלומר כלל לא העפילה לגמר. אולי היו אלה קריאות הבוז מהיציעים בקטאר שסיפקו עוד דרייב ל”ילדת הפלא”, כדי לרשום את ההישג הגדול ביותר של השחייה הישראלית עד היום.

כל מי שמכיר את אנסטסיה גורבנקו יודע שהילדה שנולדה וגדלה בעיר חיפה לא מסתפקת בהישגים עד היום, גם לא בתואר סגנית אלופת העולם; היעד העיקרי מבחינתה הוא כמובן המשחקים האולימפיים בפריז בקיץ, ואחרי הביצועים שלה בקטאר – יש כל כך הרבה למה לצפות.

אנסטסיה גורבנקו. עוד הישג גדול, צילום: רויטרס

יהלום מגיל צעיר
אנסטסיה גורבנקו, כאמור, נחשבת לעילוי במשך כמה שנים, ואולי גם היא עצמה הרגישה משהו מיוחד בתור ילדה. אביה, ולדימיר, שהיה בעצמו חובב שחייה, זרק אותה למים לראשונה בגיל 9, אולם במקביל גורבנקו הקטנה ניסתה את מזלה גם בהתעמלות אמנותית.

השינוי הגדול הגיע בגיל 12, אז “נסטיה”, כפי שהיא מכונה על ידי חבריה, החליטה לזנוח את ההתעמלות, לאחר שהרגישה יותר בשלה ומוכנה בשחייה. ההצלחות לא איחרו לבוא, כששנה מאוחר יותר כבר זכתה בארבע מדליות זהב באליפות ישראל.

ב-2017 באולימפיאדת הנוער האירופי בהונגריה, זכתה גורבנקו במדליית הכסף במשחה השליחים המעורב והצליחה להתברג בכמה גמרים. אולי גם בשל כך, החליטה השחיינית המוכשרת לעשות שינוי בחיים, ועזבה את הבית ואת המועדון שלה בקריית ביאליק, ועברה לגור ולהתאמן באקדמיית השחייה במכון וינגייט.

תוך זמן קצר, המהלך השתלם לה ובגדול. את קפיצת המדרגה והפריצה שלה לתודעה הלאומית עשתה באליפות אירופה לנוער בהלסינקי ב-2018, שם כבר בחצי הגמר ל-200 מטר וכשהיא עוד לא בת 15 קבעה זמן של 2:13.88 דקות, חצי שנייה בלבד איטי יותר מהשיא הישראלי לבוגרות של עמית עברי.

אנסטסיה גורבנקו אחרי הזכייה. שמחה פטריוטית, צילום: אי.אף.פי

באותה שנה, באולימפיאדת הנוער בארגנטינה, היא כבר ניפצה כמה שיאים של עמית עברי, כולל במשחה החזק שלה שהוא ה-200 מטר מעורב, שבו עצרה את השעונים על 2:12.88 דקות וזכתה במדליית הזהב. כבר אז היה ברור: צומחת כאן שחיינית שכמותה לא נראתה בארץ הקודש.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

זו היתה הסנונית הראשונה, אבל “ילדת הפלא” לא עצרה בבואנוס איירס. אנסטסיה גורבנקו המשיכה לפזר אבק קסמים מתוך מי הבריכה, ובין השאר זכתה פעמיים במדליית הזהב באליפות אירופה לבוגרות. הערב היא ניפצה עוד תקרית זכוכית עם מדליה היסטורית באליפות העולם, ושלחה את כולנו לפנטז גם על מדליה אולימפית באחד משני הענפים היוקרתיים ביותר במסגרת האולימפיאדה. מי היה מאמין.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *