העיתונאי מסביר למה הרצי הלוי צריך להתפטר – JDN

רבים בימין קראו ביממה האחרונה להתפטרותו של הרמטכ”ל הרצי הלוי, בשל העובדה שהוא מקדם קצינים בצה”ל שהיו קשורים לקונספציה – ובמקביל שחרר משירות את עופר וינטר • אריאל כהנא נימק מדוע הלוי צריך להתפטק, גם בגלל העתיד

רבים בימין קראו ביממה האחרונה להתפטרותו של הרמטכ”ל הרצי הלוי, בשל העובדה שהוא מקדם קצינים בצה”ל שהיו קשורים לקונספציה – ובמקביל שחרר משירות את עופר וינטר, אחרי שהוא לא קודם בשל הגישה ההתקפית שלו.

הפרשן המדיני של ישראל היום, אריאל כהנא, פרסם הסבר מנומק תחת הכותרת: “הרצי הלוי צריך לסיים את דרכו כרמטכ”ל”.

הוא הסביר: “הוא נכשל בעבר, משום שההתקפה הנוראית קרתה במשמרת שלו תוך עיוורון מודיעיני, קריסה הגנתית, אי הבנת שדה הקרב ונתק מהדרג המדיני”.

“הוא נכשל בהווה – וזה הסעיף החשוב ביותר – באי הגעה לניצחון אחרי שבעה חודשים, עם אחד הצבאות החזקים והמתוחכמים בעולם מול הקטן שבאויבינו, למרות שניתנו לו כל האמצעים לכך”.

“הוא נכשל בעתיד, בגיזום עתודת הפיקוד הטובה של צה”ל, שיכולה הייתה לתקן”.

אריאל כהנא הסביר כי “בתנאים האלה, הלוי, לא ראוי לאמון של הציבור בישראל, וגם לא של החיילים, שרבים מהם לוחשים מפה לאוזן, את מה שאני כותב כאן בקול. אין בו רוח קרב. אין לו מסרים. אין בו שאר רוח. לוּ היה מביא בשורת ניצחון במקום בשורות איוב, החסרונות האחרים היו נמחלים חלקית”.

“מאחר וזה לא המצב כבר חצי שנה – וכפי שקרה לא אחת בהיסטוריה הצבאית בעולם (וגם במלחמת העצמאות שלנו) – לממשלה יש זכות ואף חובה, להעביר את הפיקוד ואת המשימה לקצין אחר. רבים וטובים מכל הקשת הפוליטית סבורים כך”.

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *