מכבי תל אביב קבוצה מבוהלת ומפוחדת. לא זוכר אלופה כל כך גרועה

פרשן ההווה ושוער העבר דודו אוואט התראיין ליניב קטן בתוכניתו ב”רדיו חיפה” והביע את דעתו על חזרתו של ברק בכר למכבי חיפה והפרידה ממסאי דגו, על האפשרות שהירוקים יצליחו למחוק את פער שבע הנקודות ממכבי תל אביב ועל ההכנות שצריכים לעשות בכפר גלים לקראת העונה הבאה.

על חזרתו של ברק בכר למכבי חיפה: “אני אתחיל דווקא מהסוף. אני חושב שברגע שיש לך את ברק בכר על המדף, אז כל מאמן שמתחתיו נמצא בבעיה. אין ספק שבכר עדיף על מסאי דגו. אני חושב שהעבודה של מסאי דגו היא הצלחה מטורפת, היא כנגד כל הסיכויים. מכבי חיפה לא הייתה אמיתית וכנה עם מסאי דגו, אנחנו זוכרים את מסיבת העיתונאים בתחילת העונה, עם הדיבורים על המעטפת ועל הגיבוי שייתנו לו. אם אנחנו לוקחים את נקודת הפתיחה של דגו, שיש לו רק מה להפסיד, אחרי שלוש אליפויות ואחרי ליגת האלופות ובמיוחד אחרי ששחקני מפתח עזבו- כמובן שיש לו רק מה להפסיד”, אמר אוואט.

ברק בכר מאמן הכוכב האדום בלגרד | רויטרס

“אני חושב שמגיעה למסאי דגו עוד שנה”, הפתיע שוער העבר והמשיך: “הוא הרוויח קרדיט במועדון. היום, כשהוא יושב מול יענקל’ה שחר וגל אלברמן, הוא יכול לדרוש מהם. כשהוא הגיע למכבי חיפה, מה שנתנו לו הוא הסכים. הוא לא יכול היה לבוא ולהגיד ‘אני רוצה את זה, את זה ואת זה’. מה שנתנו לו, הוא אמר ‘אמן’. הביאו את איתמר ניצן, הוא אמר ‘אמן’. הלך שרי, הוא אמר ‘אמן’. הוא הסכים לכל המהלכים של המועדון. לברק בכר יש מילה. זאת החלטה קשה כמועדון, כשברק בכר נמצא על המדף. אני יכול להבין את ההחלטה של מכבי חיפה”.

על המעטפת שקיבל דגו: “אני חושב שמסאי דגו הביא את עצמו החל מאותו הניצחון הראשון שהוא השיג נגד מכבי תל אביב. פה התחלנו לראות את טביעת האצבע של דגו, שהקבוצה נראתה טוב, הייתה תחושה לאחר סגירת פער 10 הנקודות שמכבי חיפה בלתי מנוצחת. לאחר מכן שרי עזב, וזו לדעתי הטעות השנייה של דגו. אחרי פתיחת עונה טובה ואחרי שהוא נכנס לעניינים והחזיר את הקבוצה למסלול, דווקא אחרי ששרי הלך, הוא היה צריך לדפוק על השולחן ולהגיד שהוא רוצה “כוכב כדורגל”. אולי לא כמו שרי, אבל מישהו שיחליף אותו”.

מסאי דגו מאמן מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

“אנחנו רואים שאפילו כשהעונה עוד לא נגמרה, יענקל’ה שחר די נכנע. ראינו שמכבי חיפה מסוגלת לצמצם את הפער ממכבי תל אביב. האם המינוי של בכר מוקדם מדי? לאו דווקא, אפשר לראות לדוגמה את ברצלונה, שצ’אבי הודיע שהוא עוזב ופתאום הם התחילו לשחק משוחרר והאפקט הוא הפוך. מסאי דגו אמר שהוא עוזב והוריד את כל המשקל מהגב שלו, אז אולי השחקנים יותר משוחררים. אבל בכל מקרה, אני חושב שבמועדון כמו מכבי חיפה, אם אתה לא עולה מחויב ואתה לא רוצה לנצח מול 30 אלף אוהדים בסמי עופר, אתה בבעיה”.

האם הצלחה במכבי חיפה נחשבת רק אליפות: “הכל בהתאם לנסיבות. לדגו לא נתנו את הכלים שנתנו לבכר. להגיע אחרי שלוש אליפויות כשאף קבוצה לא זכתה בארבע ברצף, תוך כדי מלחמה, שחקנים נפצעו, שחקנים עזבו, קרו הרבה מאוד דברים בדרך. בסופו של דבר, מסאי דגו לא התחבא מאחורי אף תירוץ, תמיד אמר הכל ולקח אחריות. כששחקנים נפצעו הוא אמר ‘נסתדר’, הלך שרי ואמר ‘הכל בסדר’, הוא לא ניסה לתרץ. בסופו של דבר, מסאי, כמו כל המאמנים וגם המנוסים ביותר, עושים טעויות- וגם הוא עשה טעויות. אני חושב שאם שופטים אותו מקצועית נטו מתחילת העונה- הוא הצלחה”.

צ’ארון שרי שחקן מכבי חיפה | דני מרון

האם מסאי דגו היה צריך להמשיך לעונה נוספת: “אני הייתי ממשיך בתהליך הזה בלי קשר לברק בכר. אם יש לי מאמן כמו ברק בכר ולידו כל מאמן אחר אני בוחר בברק בכר בעיניים עצומות. לדעתי, מכבי חיפה צריכה להגיד שהיא נכשלה עם התהליך אותו היא התחילה, עצם זה שהחזירו את ברק בכר היא הודאה בכישלון מבחינת המועדון. הם לא הלכו על הרפתקה עם ברק בכר. גם יענקל’ה וגם אלברמן שידרו בתחילת העונה שלא הולכים על זה “בכל הכוח”, זאת הייתה התחושה שכולם קיבלו, כולל כל האוהדים”.

מה נתן את החותמת על עזיבתו של דגו: “לדעתי מה שקרה בגביע עם נתניה לא נתן את החותמת. עצם זה שבכר חופשי, מכבי חיפה לא חשבו שהוא יגיע כל כך מהר. אני חושב שגם אם מסאי דגו היה זוכה באליפות, ברק בכר היה חוזר למועדון כל עוד הוא פנוי. אם בכר היה חותם במכבי תל אביב, מכבי חיפה לא הייתה זוכה באליפות בשלוש-ארבע השנים הקרובות. זה היה השיקול. בכר הוא המאמן הכי טוב בארץ כיום, הוא מחובר לקהל, יש לו הישגים בלתי רגילים, ואני חושב שזה מהלך מקצועי של המועדון כולו”.

שחקני מכבי חיפה מודים לקהל | דני מרון

מה צפוי לבכר בעונה הבאה: “בכר מודע לזה שיש לו הרבה עבודה. יצטרכו להביא שחקנים מהרמה הגבוהה ביותר כדי להתמודד על האליפות, גם מכבי תל אביב יעשו התאמות, הולך להיות סופר מעניין בעונה הבאה. לדעתי יש לבכר צ’ק פתוח לעשות את כל מה שהוא צריך כדי להביא את האליפות בעונה הבאה. להחזיר את אצילי או כוכב אחר? לא יודע אם אצילי ירצה לחזור, אבל אם הוא יחזור לארץ זה יהיה רק למכבי חיפה. מכבי חיפה חייבת שובר שוויון. שריף כיוף עשה התקדמות פנטסטית, הוא מבחינתי הצלחה גדולה. למרות זאת, הייתי מצרף לידו שוער ברמה מאוד גבוהה שיתחרו על ההרכב. אני חושב שכדי להצליח גם באירופה וגם בליגה, בלי שוער שבטוחים בו במאה אחוז קשה לקחת אליפות”.

על מכבי תל אביב: “ראינו אותם נגד באר שבע. אני לא זוכר קבוצה עם עשר נקודות הפרש בפסגה, כל כך מבוהלת, מפוחדת, לא משחקת כדורגל בכלל. גם אם היא מנצחת, זה בקושי. היא שיחקה בפחד אדיר מול באר שבע. אני לא זוכר קבוצה שזוכה באליפות עם יכולת כל כך גרועה. גם במכבי תל אביב אין שוער בסדר גודל מרשים. יש פה חומר למחשבה לשני המועדונים”, סיכם אוואט.

שחקני מכבי תל אביב מודים לקהל, אופיר דוידזאדה במרכז | אריאל שלום

Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *